Aceasta e o versiune anterioară a paginii.
Consultarea factorilor interesați din sectorul silvic:
Metodologia de lucru propusă pentru consultarea factorilor interesați este adaptată atributelor enumerate mai sus. Adițional, ea își propune și adaptarea la contextul pandemic, de aceea se bazează în mod esențial pe utilizarea de instrumente on-line.
Factorii interesați s-au înscris în mod instituțional sau voluntar ca specialiști sau reprezentanți ai societății civile în proces optând pentru unul sau mai multe dintre grupurile de lucru/ariile tematice definite prin procesul preliminar de consultare.
Consultarea se bazează pe o abordare de la general (viziune și principii) la particular (obiective și măsuri) bazată pe o schemă îndeobște acceptată a procesului de identificare și formulare a opțiunilor strategice.
Ea pleacă de la presupunerea că la nivel de principii directoare și direcții generale de acțiune (așa cum sunt ele definite mai jos) șansele de întrunire a consensului sunt mai ridicate, în timp ce, pe măsura detalierii obiectivelor specifice și a măsurilor necesare, se vor contura poziții diferite ale factorilor interesați. Metodologia asigură cadrul prin care participanții sunt consultați pe rând, asupra principiilor directoare, direcțiilor strategice, obiectivelor și măsurilor necesare.
Etapa I: Constituirea grupurilor de lucru și definitivarea metodologiei
Această etapă presupune înscrierea principalilor factori interesați pe grupuri de lucru și arii tematice. Fiecare grup de lucru va avea desemnat câte 2 raportori (câte unul din partea celor două universități) și un secretariat (cu sprijinul autorității centrale responsabile). În grupurile de lucru dialogul va fi gestionat în mod obiectiv de către cei doi raportori iar secretariatul care va asigura transparența procesului pe toată durata sa. Documentele rezultate ca urmare a activității grupurilor de lucru urmează a fi reunite, cu eliminarea suprapunerilor, în documentul integrat ce se constituie în obiectivul principal al acestui demers, de către o echipă de integrare formată din 8-10 membri desemnați de cele două universități (inclusiv raportorii). Acest document integrat va fi suspus dezbaterii publice.
În această etapă se va elabora și metodologia pentru consultarea factorilor interesați, asupra acestei metodologii urmând a fi informați în detaliu și participanții.